Danspinglan

Tar igen mig lite efter en aningen hektisk söndagsförmiddag. Tog en rejäl sovmorgon som vi vanligtvis gör på söndagar och frukosten var inte avklarad förrens efter tio. Då fick Daniel göra en utryckning och laga läckande rör så när jag och Cathrine skulle ut och skida fick Tilde vara hos Pär. Linn åkte med en kompis till Boda Borg. Vi drog en hyffsad runda i Bråtenspåret och det var jätteskönt ute. Någon minusgrad och strålande sol. Sen snabbt hem och duscha och försöka få i oss något i magen för klockan två var det dags för dagen höjdpunkt för Tilde. Hon började på dansskola idag. Och jisses vad kul hon tyckte det var. Efteråt sa hon helt salig, "Mamma det där vad det roligaste jag gjort i heela mitt liv". Med andra ord, hon tänker fortsätta :) Föräldrarna fick vara med och titta första gången och jag tyckte också att det såg jätteskojigt ut. Tänk om det hade funnits sådana roliga grejer när jag var liten. Jag hade också älskat det. Utan tvekan. Men nu är vi hemma igen och vi har precis ätit lite mat. Daniel är och jobbar och Linn är på simträning. Tilde har kompis här så jag tror nog att jag själv ska ta och läsa lite. Just nu läser jag den här:

Marian Keyes är en av mina favvoförfattare. Enda nackdelen är att hennes böcker alltid är så stora och tunga så det är lite jobbigt att ligga ner och läsa dom. Jag får ta och krypa upp i soffan med boken och kanske en kopp te. Lite söndagsmys ♥ Och tänk vilken lyx att jag kan läsa vilka böcker jag vill nu när jag inte pluggar längre. Lovely!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0