Bort med ångest

Det blir lite dåligt uppdaterat här nuförtiden. Jag får skylla på att jag fortfarande jobbar samtidigt som det är högsommar och jag försöker få ut så mycket som möjligt av de få sommarveckorna som är. Den där listan jag håller på och traglar med tar jag ett litet uppehåll med och försöker skriva om det som händer just nu i livet.

Denna vecka är sista veckan innan industrisemestern och sommaröppna börjar. Med andra ord börjar det nu dala av rejält med barn på dagis och fritids. Jag jobbar fram till torsdag lite kortare pass och när jag slutat torsdag em åker jag och barnen till Grebbestad. Där ska vi spendera helgen med syrran och ha det gott. Daniel, stackaren ska vara hemma och jobba hela helgen.

Den helgen som nyss passerat hade vi äran att få vara barnvakt åt lilla Liam och Love. Johanna var på galej i Degerfors med en kompis. Det gick bra att passa småkottarna. Love var lite tjurig på kvällen och ville inte sova. Han var som en kamin stackarn så vi bäddade ner honom i vagnen i källaren och då blev det lite svalarre och han somnade direkt. Liam var det inga som helst problem med. Det mysigaste var sedan på söndag morgon när Love låg och mös med mig och Daniel i sängen. Han är ju perfekt nu precis innan han börjar krypa. Sen när han får fart på krypandet då är det färdigmyst och full fart framåt ;)

Vädret sista tiden har varit ganska varierande. Just nu är det lite mulet men hyffsat varmt. Skönt att det inte är stekande sol just nu eftersom jag håller på och tvättar och fixar lite här hemma. Ligger fortfarande efter med all hushållsarbete. Det var på tok för länge sedan vi städade ordentligt. Men, va fasen jag har bestämt att jag ska försöka släppa lite på städ och pysselångesten den här sommaren och försöka njuta mer istället. Det kommer ju faktiskt en lååång höst snart och då kan jag putsa på de där fönstren, rensa alla skåp och renovera. Ska som sagt iaf göra ett försök att bli ångestfri......:S

Härliga sommar!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0