8 - Favoritsaker

Jaha, favoritsaker. Hmm. Detta ämne måste jag nog dela in i lite olika kategorier. Det finns ju favoritsaker som är säsongsbundna och så saker som funkar oavsett årstid.

Jag börjar med de som är säsongsbetonade:
Bästa sommarprylen får bli kylväskan. Ett måste för en lyckad dag på stranden. Speciellt för mig som har en förkärlek till det som går stoppa i maggen. Och för att inte tala om all dryck som behöver kylas. uj uj uj ;)

På hösten är det tokbra med gummistövlar. Kanon att ha i svampskogen och för min del även praktiskt på jobbet :)

Bästa vinterprylen måste nog få bli slalomskidor. Slalom är den absolut roligaste aktiviteten under vinterhalvåret. Synd bara att vi behöver åka en bit nuförtiden för att åka slalom så det blir inte ofta direkt.

Vårens bästa måste bli solglajjor. Alltid roligt att köpa nya inför varje vår. Vanligtvis behövligt också eftersom jag varje år antigen sätter mig på ett par eller dyker i vattnet med brillorna på huvudet. Vissa år har jag klarat av båda bedrifterna :P

Den pryl jag gillar bäst som inte har med årstiden att göra har jag lovordat vid ett flertal tillfällen redan. Den inspelningsbara boxen såklart. Perfekt för mig som tränar vissa kvällar och som inte alltid får titta på det jag vill för resten av familjen. Då är det bara att spela in och sedan kika på Desperate eller vad det nu kan vara när jag får eller har tid.

Ytligt, jag vet. Men jag har inte sagt att jag är speciellt djupsinnig av mig. För det är jag inte......överhuvudtaget ;-P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0