Italienskt

Igår var det dags för temamiddag igen. Denna gång var det min och Saras tur och vi valde en italiensk meny. Det blev riktigt lyckat och maten smakade mycket bra.

Detta bjöd vi på


Förrätt: Sallad på italienskt vis med parmaskinka, sparris, tomat, mozarella och medelhavssallad.




Till huvudrätt var vi ambitiösa och gjorde egen pasta. Något jag inte provat på förut och det smakade mycket bra. Till den färska pastan fixade vi iordning en räk och currysås och egna vitlöksbröd. Mycket mycket gott var det. Även av barnen blev rätten godkänd faktiskt.


Till sist desserten: Tiramisu med choklad och hallontopping. Den blev också en positiv överraskning. Sen så drack vi såklart italiensk vin till och så klämde vi en flaska iskall Martini.

Det blev alltså en mycket lyckad kväll och jag var mycket mätt och belåten när jag på nattkröken knoppade in =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0