Bröllop nr 1

Vilket underbart bröllop det blev i lördags! Det var så vackert och fint ordnat så det finns inte ord för det. De som gifte sig var kompisar till både mig och Daniel varav Håkan brudgummen gick i paralellklass med mig i nio år. Jag har känt honom sedan vi var pyttesmå så det var extra kul att gå på hans bröllop.

Själva vigseln var utomhus vid en herrgård och det var näst intill perfekt väder. Varken för kallt eller för varmt. Parets dotter Jonna som bara är fyra år sjöng Idas sommarvisa inför alla efter vigselakten och det var nog inte många ögon som var torra då kan jag lova. Sedan blev det champangemingel på gårdsplanen och efter det middag inomhus. Allt var väldigt enkelt men välordnat. God mat, tårtbuffé till kaffet och mycket dryck (he he). Det blev underhållning av trubadurer och bröllopsvalsen var en riktig höjdare. Brudparet hade övat in  ledmotivet till "Dirty Dancing" och de gjorde det kanonroligt och bra. Självklart blev det dans för oss andra också och det dröjde inte länge innan skorna åkte av ;) Det var så jäkla skoj, det var skitlänge sen jag hade så roligt. En lite olycka hände dock på slutet, brudgummen råkade skvätta rödvin på hela min (vita) klänning så den blev både lila, genomskinlig och illaluktande. Men det ordnade sig det med. Håkans syster hade en klänning till övers så den fick jag låna. Visserligen en decimeter längre än mig men jag fick hasa upp den och hålla i. Såg nog rätt roligt ut men va fasen det var rätt sent så de flesta hade nog rejält nedsatt syn vid det laget ;)

Bussen hem gick klockan ett på natten och det tyckte vi ju lät som ett lagomt avslut innan festen började. Det tyckte vi inte längre när vi satt på bussen hem. Nej då efterfest så klart hos oss. De sista gästerna vinkade vi av klockan fem på morgonen när solen gått upp och fåglarna kvittrade för fullt. Behöver väl inte påpeka att vi var ganska trötta igår. Och idag med faktiskt. Men men jävligt kul hade vi så då får det väl vara värt att bli lite extra rynkig på kuppen ;P

Tack Håkan och Pernilla för ett oförglömligt bröllop ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0