Dag 5- Vad är kärlek?

Jaha, då ska jag försöka beskriva vad kärlek är för mig....Hm, inte det lättaste att reda ut direkt. Kärlek är ju faktiskt det största som finns. Och det bästa, värsta, härligaste, jobbigaste, lättaste, svåraste och finaste.

För mig är så klart mina barn den största kärleken. Jag kan inte föreställa mig något annat jag skulle kunna älska så mycket. Detta gäller även för miljontals andra mammor så jag är ju inte ensam om det direkt. Dessutom är kärleken till sina barn den enda kärleken som alltid består. Oavsett om något (gud förbjude) skulle hända dem eller om de gör knasiga eller hemska saker så kommer Linn och Tilde alltid finnas i mitt hjärta. Man fortsätter alltid älska sin barn ♥

Naturligtvis är kärlek så mycket mer också. Jag känner stor kärlek till resten av min familj och mina riktiga vänner. Men också till banala saker (dock ej i just denna ordning) som en god middag, ett roligt träningspass, en bra konsert, en kul fest, mitt jobb, mitt hem, resor, mm, mm. Skulle kunna fortsätta hitta på saker med touch av kärlek i oändlighet tror jag.

Uj, uj djupa grejer alltså. Men som slutknorr måste jag ändå säga att den största gåvan vi människor har fått är att kunna både ge och få kärlek. Utan kärlek skulle inte livet vara mycket värt. Trist och outhärdligt. Så, tack kärlek ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0