Stockholm, Vimmerby och Karlsdal

Oj, vad fort en dag i Stockholm går. Räserfort när det dessutom tar ett par timmar innan jag värmt upp ordentligt och kommit igång med handlandet ;) Jag fick iaf tag på en fin långklänning på Indiska. Svart botten med lila, rosa blommor på. Jag har försökt att hitta en bild på Indiskas hemsida på den men utan resultat. Annars blev det mest handlat till barnen såklart. Det är alltid roligt att handla kläder till dom fast till Linn har det blivit lite svårare nu för tiden. Hon är ganska bestämd med vad som är snyggt och inte den stora damen. Är iaf mycket nöjd med dagen och har fått mitt shoppingbegär tillfredställt för en tid framöver.

Nu till något helt annat. Idag fick Tilde följa med fam Linder till Vimmerby för att besöka Astrid Lindgrens värld. Det var inte svårt att få upp henne ur sängen imorse kan jag lova. Oj, vad hon var förväntansfull. Och jag är avundsjuk!! Jag älskar Astrid Lindgrens värld. Vi har varit där två gånger förut med barnen och det har verkligen varit superskoj. Jag är ett big fan av Astrid och hennes figurer och besöken har även varit mycket uppskattade av Linn och Tilde. Så snällt av Pär och Cathrine att ta med Tilde dit. Det är ju inte alltid det fungerar smärtfritt med Wilma och Tilde tillsammans. De har blivit nästan som syskon genom åren och då hör ju syskonbråken till också såklart. Men jag hoppas de håller sams och får ett par härliga dagar nere i Småland.

Vi här hemma ska fira lite morsdag. Vi får se om det krockar och vi får dela upp oss lite. I em blir det iaf mat uppe i Karlsdal. Johanna och pojkarna är hemma också så det blir mysigt att få träffas. Har även tänkt att hinna med ett bullbak. Tilde ska på utflykt med dagis på tisdag och då är det bullar beställt. Klockan börjar närma sig elva så det är väl dags att sätta igång :P

Have a nice day =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0