Vedkapardagen i Bråten

Jaha, lördag igen och denna helg är det dags för kapning/klyvning/stapling av vår årsranson ved. Vi har hyrt in ett par starka karlar, en traktor och en fyrhjuling.  Själv har jag hand om markservicen. Det får bli lite burgare och korv vid lunchtid och till kvällen har jag tänkt göra hemmagjord pizza. Kan ju inte bli annat än succé ;)

Andra aktiviteter under dagen är barnkalas för Wilma som Tilde ska på. Har även tänkt åka ner på årets vårmarknad en sväng och så har Tilde simträning i em. Dessutom är det kalasväder så man vill ju lapa lite sol också. Fast det känns inte riktigt läge för bikinisolning med 6 karlar i trädgården :P Och det kanske är lite överkurs att tro att jag ska hinna sola något...

Imorgon bär det av in till Karlstad för mig och Linn. Där vankas det simtävling. Det verkar som det ska bli kanonväder då med så jag tror jag slänger med picknickfilten. Kanske kan leta upp något soligt ställe mellan Linns grenar :)

Oj, nu måste jag röra på mig. Tilde ska ha hjälp med frukosten och det står fyra gubbar på altanen och gastar efter vatten! Önskar alla en riktigt härlig lördag =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0