Drama

Linn har ju varit riktigt förkyld i nästan en veckas tid nu och hon blev lite bättre under helgen men efter Boda Borg besöket blev det lite omtag. Då hade det halsonda gått över men istället fick hon en jättejobbig hosta. Så igår hade hon frisknat till och kände sig ganska bra igen, hostigt men hon kände ändå att hon skulle kunna gå till skolan som idag. Hon gick och lade sig som vanligt och somnade men när jag skulle krypa till kojs vid tiotiden hör jag ett litet gnyende i Linns rum och när jag går dit är ungen het som en kamin och blöder näsblod. Hon klagar också på att hon har jätteont i huvudet och känner sig yr. Jag blir ju såklart skitorolig och Daniel med. Vi blir så oroliga att vi ringer 112 och får prata med larmcentralen. De bestämmer sig för att skicka en ambulans för att kolla upp Linn och det dröjer inte förrens de kommer som tur är. Man blir som lite lätt stressad när ens barn inte beter sig som vanligt. Men under tiden vi väntar avtar iaf huvudvärken och yrseln och när sjuksystrarna kommer tar de tempen och då har stackarn över 40 graders feber. De kollar även upp hur hon kan röra sig, om hennes syn är ok och så kopplar de på nån blodtrycksmojäng för att kontrollera blodtrycket. Sen kan de konstatera att det förmodligen är febern som orsakat de andra symtomen och hon får alvedon. Vi blir beordrade att hålla lite koll på henne under natten och se till att hon får i sig mycket vätska. Så nattens vila har inte varit någon skönhetssömn direkt, har sovit ganska oroligt och haft lilla kaminen mellan oss i natt. Idag är jag hemma med henne, vågar inte lämna henne ensam som det är nu. För tillfället sover hon i en alvedondimma och det brukar vara enda sättet att få ur sig baciluskerna.

Mammas lilla plutta ♥ usch, vad man blir orolig när ens barn inte mår bra. Kanske var lite överilat att ringa 112 men jag har aldrig varit med om sådan reaktion när barnen varit sjuka och man skulle ju aldrig förlåta sig själv om man inte ringde och det verkligen var något allvarlgt. Hujeda mig vilket drama!

Kommentarer
Postat av: Sara

Stackars snuttan!!! :( Ge henne massa kramar från mig! <3

2011-10-26 @ 17:44:36
URL: http://saraliin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0