Läget

Det är torsdag idag och jag är fortfarande hemma med sjuklingen. Igår var vi till vårdcentralen och där konstaterades att Linn nog har en mild variant av lunginflammation. Hon behöver inte äta antibiotika men blir hon sämre igen måste vi höra av oss så hon får ta nya prover. Just nu är läget oförändrat. Hon har feber som går lite upp och ner men inte så hög som i måndags. Och så hostar hon som bara den. Oftast sover hon. Sover, sover, sover och det behöver hon nog.

O ja jag går hemma på både gott och ont. Får så dåligt samvete gentemot jobbet men å andra sidan vad är viktigare än ens barn hälsa? I varje fall inte jobbet. Det finns faktiskt vikarier och jag pratade med dom igår och förklarade läget o de hade fått in en vikarie. Men ändå.....det där jäkla samvetet :( Speciellt när jag ännu inte har någon fast tjänst.....Fast, nä nu ska jag inte tänka på det mer utan koncentrera mig på att Linn ska bli frisk :)

Det händer faktiskt lite när man går hemma så här också. Igår morse kom min mor o far på frukost och så klart en kopp kaffe. Men se det var lättare sagt än gjort. Min ullaredsinköpta perkolator gick ut i strejk. What the f*ck, inge kaffe. KATASTROF!! Vi fick helt enkelt nöja oss med te och senare fick jag ila ner till Coop och inhandla en hederlig kaffebryggare. Egentligen gillar jag perkokaffe bättre men tiden och pengarna räckte inte till för att investera i en ny sån. Så nu har vi blivit med kaffebryggare i vår familj. Tillsvidare....

O inte nog med kaffeincidenten. När vi satt i godan ro och sippade på vårt te plingade det på dörren. Det var farbror polisen eller rättare sagt fröken polis som behövde få tag i vår granne. Han öppnade inte sin dörr och polisen hade hört att någon av grannarna hade nyckel till honom. Det gick inte så bra för dom att få tag på någon nyckel eftersom det var mitt iveckan och de flesta jobbar ju. Jag har fortfarande inte fått någon klarhet i hur allt slutade men jag hoppas grannen inte låg död inne i huset stackarn!

Ja kära nån, lite action är det allt på gatan. Ambulans och polispådrag på samma vecka. Rena storstadssyndromet ;)

Annars har jag passat på att läsa lite nu när jag varit hemma. Har precis läst ut "Tigerkvinnan" av Katerina Janousch. En bra bok i stil med hennes andra böcker om barnmorskan Cecilia Lund. Nu har jag kastat mig in i en för mig ny deckarserie.



Verkar bra, läskig och mycket spännande! Men rekomenderas nog inte att läsa när man är gravid....

Nu, dagens andra bryggarkopp och gå och titta till sjuklingen.
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0