Halloween

Lördag idag, en lugn och skön sådan. Behöver inte ens åka till badhuset eftersom Tildes simning blev inställd. Ganska skönt för jag känner mig lite småhängig. Vet inte om det är efter gårdagens övningar eller om det nu är min tur att bli förkyld. Igår hade vi lite halloween/bastukväll här hemma. Familjen Linder var inbjudna. Först tog jag och C en runda i spåret och sen blev det bastu och ett par bärsa. Sen blev det fläskfilégratäng med kantareller och gorgonzola och till efterrätt gravstensmuffins till barnen och saltlakritsmuffins för de vuxna. Efter det var vi så mätta så inte ens ungarna orkade äta upp sitt godis. Men lite musik och dans orkade kidsen med och vi vuxna satt och chillade med några öl och pratade skit. En riktigt mysig kväll blev det och inte så fasligt sen heller. Äkta fredagsmyskväll när den är som bäst!

Nu har äntligen Linn frisknat till. Hon har fortfarande hosta men det är mycket bättre och hon har varit feberfri i två dagar. Så sköönt. Hoppas, hoppas inte det är min tur nu. Jag ska ta och passa på att vila mig ordentligt nu under helgen så kanske baciluskerna kan motas bort. Nu längtar jag verkligen tillbaks till jobbet och det skulle nästan kännas som katastrof att behöva vara hemma mer nu. Nä, ikväll får det bli operation moffa i sig onyttigheter i horisontalläge ;-) Och så börjar nya säsongen av "Så mycket bättre" mitt favvoprogram. Det ska jag inte missa!!

Happy Halloween!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0