Tillbaka i vardagen igen

Så fort jag börjat jobba och vardagen körde igång så blev det genast klent med inlägg här på bloggen. Har redan hunnit jobba en hel vecka och imorgon är det dags för nästa. Förra veckan var det lite mjukstart med ganska få barn. Lite skönt eftersom det är en del nya små kottar som börjar nu =) Men veckan som kommer nu blir det nog full fart. Har planeringsdagar tis och ons och på tisdagen ska vi faktiskt få åka till Loka hela personalstyrkan. Inte illa med tanke på att man är kommunanställd :-P
 
Helgen som nu har gått har svischat förbi som vanligt. Fredag kväll bjöd vi in oss till fam Linder. Käkade lite räkor, kex och goda ostar. Linn hade en simkamrat som sov kvar hemma. Sen på lördagen åkte Daniel och tjejerna in till min farbror som bor på en hästgård utanför Örebro. Daniel skulle hjälpa Klas att bygga jakttorn inför vildsvinsjakten som herrarna ska ägna sig åt i höst. Jag fixade lite hemma och sen åkte jag till Sara och hjälpte henne med lite målning. På kvällen var vi barnvakt åt Wilma o Alwa för Pär o Cathrine var iväg på galej. Vi grillade och hade filmkväll med Micke o Sara. När det var dags att sova fick Wilma krypa i säng hos Tilde och Alwa hos Linn. Alla sov sen gott hela natten =)
 
Idag blev det tidig uppstigning då Tilde hade poolspel i Degerfors. Två matcher spelades. En blev lika och en blev vinst. Tilde var målis denna gång också och hon var superduktig. Kanske det blir hennes grej att stå i mål.
 
När vi kom hem blev det städning för mig o Daniel. Linn åkte iväg på simträning och Tilde drog till kompis. Nu sitter jag och laddar för ett zumbapass. Fick blodad tand efter zumbamaratonet förra helgen. Hade glömt bort hur jäkla skoj det är!!!
 
Kram Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0