Smeknamn

Härom kvällen när jag inte kunde somna på en gång, vilket inte är så jättevanligt, låg jag och lät tankarna vandra runt lite som de ville. Kom helt plötsligt och tänka på olika smeknamn vänner o bekanta haft genom åren. En del heeelkonstiga. Här är ett par som fick mig att fnittra till där i sängen och undra va fan kom de ifrån?
Knorr
Gurka
Snutt
Lollisen
Luffarn
Mung
Pilla
Snopp Holger
Strumpa
Räven
Skivan
Slavas
Mini

Hi, hi, lite lustiga.
Sen var det ju också poppis ett tag och kalla varandra för efternamnet istället för förnamnet. Gör konstigt det med. Det är ju mycket jobbigare att säga Granlund än Daniel. Eller?? Knasgrejjer vi höll på med! Själv har jag inte haft så många smeknamn, vad jag vet om iaf ;P.... Eller jo, Findus höll mina närmaste på att kalla mig en period. Men det var inget som satte sig ordentligt, tack o lov!

Ja, sånt kan jag ligga o tänka på bara så där.... Inge konstigt alls.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0