Lov eller inte

Då var det sportlov för vissa (läs Linn) och jobblov för andra (läs mig). Det blir jobb hela veckan på fritids. Fast det är ganska ok ändå att jobba under loven. Det blir en lite lugnare lunk och lite roliga aktiviteter. Fast om jag nån gång får en tjänst inom det jag utbildat mig för, en ren lärartjänst så kommer jag ju inte gråta för att jag får lov.... Fast när den dagen kommer är väl alla lov borttagna och jag får jobba på som vanligt.

Nä, nu ska vi inte vara neggo utan tänka på det positiva. Tex att det är lördag idag och en riktigt bra sådan. Har inget särskilt inplanerat under fm. Skrotar runt lite och fixar med tvätt. Snart blir det plättstekning som Linn beställt till lunch. Linn har kompis här och Tilde är på motorcrosstävling med grannarna. Daniel jobbar och sliter. Han jobbade övertid även igår kväll. Sen i em blir det simträning för Tilde och kvällen ska spenderas hos fam Linder med tacomys och melodifestival. Inga fel. Eller ja, tråkigt att Daniel jobbar men det blir ju lite extra pengar.....kanske lite kan gå till New York =).

Morgondagen bjuder på en tripp till världsmetropolen Grums. Linn har simtävling där så det blir en dag i simhallen. Ska ladda upp med äggmackor, lite gott fika och något bra att läsa. Så det blir nog en bra dag. Alltid lika roligt att se vad duktig Linn blivit. Man ser verkligen hur hon förbättrar sig för varje gång och jag känner mig så stolt som mamma ♥ Sen vet jag också vad nervös och orolig hon är inför varje tävling så då blir man extra stolt att hon övervinner nervositeten och kör på ändå.

Nu ska jag dricka upp mitt kaffe och börja vispa ihop lite plättsmet.
Trevlig helg!
Fina Melissa Horn


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0