TV- maraton

Känner mig piggare idag, mycket piggare faktiskt. Så imorgon blir det jobb igen =)
 
Under de här dagarna jag varit hemma har jag tittat en del på nät tv. Kollat av en del jag missat. Blandannat Jonas Gardells miniserie "Torka aldrig tårar utan handskar" som handlar om när aids spred sig bland homosexuella i Stockholm på 80-talet. Alltså herregud vad bra den var! Jag har suttit här i min ensamhet hulkande med tårarna sprutande men även då och då med ett leende på läpparna. Serien är så otroligt välgjord med superduktiga skådisar. Jag förstår nu varför Gardell blivit så hyllad i media av denna serie. Oj, oj, oj, måste ses!!
 
Nu har jag tänkt att ge mig i kast med Arne Dahl filmerna som visats på Svt. Såg en del förra omgången de visades och jag tycket de var ganska bra. Jag gillar ju det mesta som är svenskt, särskilt krim som Falk, Wallander, Bäck och allt vad de heter. Så jag har nog ett par spännande timmar framför mig =)
 
Men först hämta Tilde från skolan. Hon har fått välja nu när jag varit hemma om hon ska vara på fritids eller hemma efter skolan och hon valde föga förvånande hemma. Gött att ha skruttan hemma och få lite extra tid tillsammans ♥
 Idag ska vi fixa pina colada smooties till mellis. Tips från Linas matkasse!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0