Lite trött...

Eftersom de senaste inläggen här på bloggen handlat om New York så har mitt nuvarande liv hamnat i skymundan. Men livet går ju såklart vidare och vi har redan varit hemma i 3 1/2 vecka.
 
Vad har hänt då?
 
Jo, hösten har kommit och nästan passerat. Vintern är på ingång med stormsteg. Det är sjukt kallt o ruggigt ute, o sååå mörkt. Jag är fasen trött hela tiden. Trött som ett troll. Jobbet rullar på som vanligt men nu har alla sjukdomar slagit till så det vimlar av vikarier på skolan. Det tar en hel del på krafterna. Man måste ju tänka för flera när inte ordinare personal är på plats. Dessutom har jag börjat ifrågasätta mig själv, hur länge ska jag lalla runt på fritids och som resurs i skolan. Jag vill ju ha en egen klass! Har varit färdigutbildad i snart två år och har inte ens varit nära att få en tjänst jag är utbildad för. Börjar tröttna....Nån gång måste väl ändå proppen släppa så det kommer ut lite tjänster. Nä, jag känner mig lite besviken. Det var inte det här jag tänkte mig när jag tog massa csn lån :-/
 
Så, nu har jag gnällt lite. Känns liiite bättre. Och det är faktiskt inte helt nattsvart livet. Har en hel del skojigheter att se fram emot framöver. Snart är det halloween och dags för årets maskeradfest. Det här året slås den ihop med Mickes 25års firande så det blir hemma hos Micke o Sara. Sen är det lite andra festligheter inplanerade och så är det ju inte så långt kvar till jul. Årets mysigaste högtid. I år blir det på vår lott att ha julfirandet hemma. Vi blir inte så många för Johanna firar i Grebbestad och farmor med mina kusiner. Det blir så varannat år. Dessutom har min morbror flyttat så mormor åker nog till honom och firar. Så det blir vi, mamma, pappa, Micke och Sara.
 
Herregud, snart jul.......Tiden bara springer iväg :P Men jag har faktiskt redan börjat inhandla lite klappar. Var i Ullared i helgen på en heeelt hysterisk shoppingtripp. Det var verkligen folk och köer överallt. Jag har aldrig varit med om något liknade. Dessutom tappades det bort vagnar till höger och vänster så flera timmar försvann till att leta vagnar eller för min och Cathrines del sitta i en bil med immiga rutor och läsa Aftonbladet i tre timmar....Jag orkar inte ens berätta mer om galenskaperna.... Trippen var helt galen iaf. Det kommer dröja ett bra tag innan jag åker till Gekås igen....:-P
 
Nu ska jag ta hand om lite tvätt och ladda för dagens arbetspass. Jobb 11-16:30, APT 16:30-18:30, träning 18:30-19:30. Blir lite tight men det går.....Vila får jag göra när jag blir gammal ;-P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0