Söndagen

Måndag och ny vecka. Mjukstart som varje måndag då jag enligt schema börjar klockan elva. Rätt skönt faktiskt :) Då hinner jag tvätta nån maskin, röja undan lite och kanske åka och handla före jobbet.
 
Igår var jag hemma störe delen av dagen. Sydde äntligen upp köksgardinerna som hängt uppe snart ett halvår med typ tre dm släp i golvet. Skönt att få det gjort! Sen kom Daniel hem med 150 kräftor som skulle kokas och en full stor plastkasse med svamp. Dessutom jagade han under kvällen och lyckades skjuta ett rådjur så det kan man kalla en god dagsfångst ;) Under tiden min man fångade, plockade och jagade föda var jag med Tilde på zumba. Det har öppnat en ny dansstudio istan och Tilde har börjat i en zumbagrupp för barn där. Det var första gången igår så jag var med och kikade. De hade jätteskoj och hon vill absolut fortsätta. Så nu har hon fotboll på onsdagar och zumba på söndagar. Och ibland match på helgen. Det är nog ganska lagomt för henne. Linn däremot har simträning FEM dagar iveckan med sammanlagt tio timmars träning.....Ganska mycket för en elvaåring. Men,men så länge hon tycker det är roligt och inte mår dåligt av det så ska hon såklart fortsätta. Vi får se hur länge hon vill hänga i :)
 
När Tilde zumbat färdigt kom Sara hem till oss och vi fixade lite inför New York. Bokade bussbiljetter och köpte biljetter till en basebollmatch på Yankee stadion.  Inte för att jag kan så mycket om baseboll men jag tror det är en jäkla häftig upplevelse att bara få vara där. Nu är det inte så långt kvar tills vi åker....börjar få liiite resfeber ;-P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0