Första veckan

Ja men så där jag! Då är första arbetsveckan efter lovet avklarad. O vilken skillnad!! Så kul att få göra det man vill göra :) Lite rörigt än så länge då mitt schema inte riktigt är klart men det känns som det kommer bli riktigt bra! Det är en kombinerad tjänst som klasslärare i en trea och som resurslärare i två fyror och en trea.
 
Förutom jobb har denna vecka präglats av diverse aktiviteter för barnen. Linn har tränat på som vanligt med ett pass nästan varje dag och Tildes fotboll har dragit igång efter juluppehåll. Även jag har kommit iväg och tränat. Inledde arbetsveckan med ett träningspass med jobbet på ett av stans gym. Testade Sh´bam, ett danspass som var ganska kul. Inte lika roligt som zumba men riktigt bra träning :P Och det var en riktigt trevlig uppstart på terminen :) Har även hunnit med ett zumbapass och ett pumppass igår em. Har blivit ganska dåligt med pump ett tag nu så jösses vilken träningsvärk jag vaknade med i morse. Men gött att det känns att man tränat ändå :P
 
Idag är det alltså lördag och Tilde har precis dragit iväg på fotbollsträning. Linn var på disco igår och sov sedan över hos en kompis. Fick precis ett mess att hon dragit iväg på loppis med kompisen. Själv ska jag dricka upp mitt morgonkaffe och sen får det bli en liten fuskveckostädning. Alltså, riva av det värsta. Har sedan planerat in en prommis med bästa vännen och ikväll ska vi laga mat med Micke o Sara. Ingen temamiddag denna gång men Micke har älgkött som behöver ätas upp och självklart ställer man upp för lillebror ;-P
 
Det känns riktigt skönt att komma in i vardagen och rutinerna igen efter alla storhelger. Det enda som saknas nu är lite snö. Skulle vara gött att åka lite skidor och roligt för Tilde att köra lite med sina nya fina skidor hon fick i julklapp. Hoppas kylan hänger i lite och att vi får lite mer vinter.
 
Trevlig helg!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0